FANDOM

Stonebird – gra wideo wydana 13 grudnia 2016 roku na komputery osobiste. Grę wyprodukowało i wydało kanadyjskie studio Apricot Entertainment.

Fabuła Edytuj

Gra opowiada o fikcyjnym konflikcie pomiędzy nacjami Degronią i Szmesją. W grze nie istnieją jakieś realne lata, ale wiadomo, iż obie nacje miały za zadanie znaleźć inne państwa i przyciągać je do swej strefy wpływów, w okresie kilkudziesięciu lat (w dołączonym do Stonebird kompendium można jednak zauważyć, że tzw. wyścig wpływowy rozpoczął się w roku 558). Konflikt ma miejsce w galaktyce Idocion, składającej się z dziesiątek innych planet o zróżnicowanym klimacie. Tak zwany wyścig wpływowy oraz wyścig zbrojeniowy brutalnie przerywa operacja o kryptonimie Stonebird, polegająca na pacyfikacji cywili w miejscowości Gimmercross. Liczne niezbite dowody wyraźnie wskazały, iż odpowiedzialna jest za to Szmesja. Rozpoczyna się tym samym wieczna wojna, która może przynieść niewyobrażalne skutki.

Rozgrywka Edytuj

Scenariusze czy potyczki gracz zaczyna zwykle od kolonizacji, czyli usadowienia gdzieś bazy głównej. Najczęściej kładzie się ono w pobliżu złóż surowców, na początku gracz ma robotników, którzy zbudują główną strukturę, odblokowującą dalsze elementy drzewka technologicznego. Zazwyczaj cel jest jeden, zniszczyć wszystkie budynki wroga, dany gracz i tak zostanie wyeliminowany z gry tylko wtedy, gdy straci wszystkie budynki po kolonizacji. Esencją gry są jednak kampanie i scenariusze, gdzie gracz zaczyna już z odpowiednią ilością jednostek i budynków.

Do budowania struktur, szkolenia armii i przeprowadzania licznych badań służą cztery surowce. Pierwszy z nich to złoto, wydobywane jest w kopalniach. Energia psi jest surowcem pochodzącym z przejętej uprzednio rafinerii. Struktury wpływów, jeśli też będą zajęte przez gracza, oferują wolfram. Ostatni z nich to jednostki kontroli, gracz może kierować armią, która nie przekroczy 500 jednostek. Gra jest tak stworzona, by jednostki kontroli używane były nie tylko przez zwykłe jednostki, lecz także niektóre budynki i badania, a nawet nieliczne państwa, które mogą oferować unikalne rzeczy.

Zarówno w scenariuszach, jak i potyczkach, gracz będzie mógł wykupywać dostęp do specjalnych jednostek, budynków itp., którymi dysponuje inna nacja. Jednak Stonebird jest tak skonstruowany, by każda strona miała identyczne szanse na zwycięstwo i bez konieczności wspierania się unikatami od innych państw.

Odbiór gry Edytuj

Gra otrzymała całkiem pozytywne recenzje, w skali procentowej średnia tej oceny wynosi 78% (stan na 22 grudnia 2016 roku).

Wymagania sprzętowe Edytuj

Minimalne Edytuj

  • Procesor Intel Core i3 3 GHz lub AMD Phenom II 3 GHz
  • 6 GB RAM
  • Karta graficzna 2 GB GeForce GTX 560 Ti lub Radeon HD 6670
  • 50 GB wolnego miejsca na dysku
  • Windows 7/8.1/10

Konfiguracja ta pozwoli grać płynnie w rozdzielczości 1920x1080, z jakością grafiki ustawioną na low.

Zalecane Edytuj

  • Procesor Intel Core i7 3,5 GHz lub AMD FX-6200 3,8 GHz
  • 16 GB RAM
  • Karta graficzna 4 GB GeForce GTX 1060 lub Radeon R9 380
  • 60 GB wolnego miejsca na dysku
  • Windows 10

Konfiguracja ta pozwoli grać płynnie w rozdzielczości 1920x1080, z jakością grafiki ustawioną na high.

Stonebird

Więcej z Fandomu

Losowa wiki